dissabte, de novembre 24, 2007

EL CAMÍ CAP A NOSALTRES...




CINZIA,
MIL GRÀCIES PER FER MÉS AMPLE AQUEST CAMÍ!”


AQUESTA ÉS LA DEDICACIÓ QUE M’HA FET EL CANTAUTOR CESCK FREIXAS SOBRE EL DISC:
“EL CAMÍ CAP A NOSALTRES”.
DIVENDRES 23 DE NOVEMBRE A LES 22 DE LA NIT, EL CESCK VA FER UNA ACTUACIÓ A LA SALA DE L’OBRA CULTURAL DE L’ALGUER,PRESENTANT EL SEU SEGON TREBALL DISCOGRÀFIC.
VA PARTICIPAR A LA TROBADA TAMBÉ EL CANTAUTOR ALGUERÈS CLAUDI SANNA , AMB DUES CANÇONS DEL SEU NOU DISC:SANTA MARE LLENGUA I L’ESFRATAT (DESALLOJAT). JUNTAMENT HAN ANIMAT EL FINAL LA TARDA AMB “BELLA CIAO” ,FETA EN ALGUERÈS O SIGUI BELLA TXAU.
BELLA LA MÚSICA, LA POESIA, L’ATMOSFERA I LA IRONIA.
LES MEVES FELICITATS AL JOVE I VALENT CESCK!
AQUESTA CANÇÓ DE SEGUIDA ÉS LA QUE DÓNA EL TITOL AL DISC:

EL CAMÍ CAP A NOSALTRES
(lletra i música Cesk Freixas/arranjament Magí Batalla)


VA ARRIBAR L’ESTIU AMB EL CAFÉ D’AQUELL MATÍ,
ESCOLTANT SERRANO I JARA DAVANT DEL QUADRE QUE VAS PINTAR A JENÍN.
VALÈNCIA ES DESBORDAVA DE TENDRESA AQUELLA NIT, COMENÇAVA A SORTIR EL SOL AMB EL TRAMVIA DE CAMÍ CAP A ABERDEEN. DESPRÉS DE PARAR A NIÇA ON VAIG A FER NIT PER DESCANSAR, EN ALGUN QUIOSC DE SÀSSER VAIG COMPRAR EL BITLLET CAP A GÜÍMAR. AMB AJACCIO A LA MIRADA VAIG FER ESCALA A BILBAO,DESPERTAVA A UN ALTRE CEL DINS LA VESPRADA, I SANTIAGO E VEIA IMMENS.
EN EL CAMÍ CAP A NOSALTRES NO HI HA MÉS MÓN QUE EL QUE VOLEM,NO HI HA MÉS LLOC DEL QUE TRACEM. EL CAMÍ CAP A NOSALTRES EL SOMRIURE SERÀ L’ARMA,EL NORD, EL LLOC I L’ABRAÇADA. L’ULTIMA BATALLA LA VAM PERDRE EN EL PRIMER COMIAT.
GAIREBÉ AL MATEIX TEMPS QUE AMB TU LLISCAVA EL PINZELL,CONEIXIA GALEANO I JEAN-PAUL SARTRE FENT DEL MAIG UN LLOC ETERN. VA SER PROP D’EL AAIUN,ALLÀ, ON VAIG PERDRE EL COMPTE, JA, DE LES VOLTES, DELS CAMINS, FINS ARRIBAR A LES PORTES DE JENÍN.
EN EL CAMÍ CAP A NOSALTRES…………..

12 comentaris:

Giorgio Grappa ha dit...

Magnífic! És un goig veure que encara hi ha qui canta en la nostra llengua a l'Alguer! Saps si algun d'aquests cantautors (supose que són cantautors) tenen alguna pàgina web on s'hi puga escoltar algun fragment de la seua obra? Tinc molta curiositat, i... Bé, ara t'escriuré.

Henry The VIII ha dit...

Ostres, no tenia el gust de conèixer aquest cantautor però ja me'n interessaré. La lletra pinta molt bé.

De vegades no sabem el que tenim aquí.

Tacions a tothom.

Lliri blanc ha dit...

Hola Giorgio,
pel que fa Claudio Sanna (ex cantautor dels Calic), no crec que tingui web però m'informaré. Crec que tu coneixes ja una altra cantant alguresa ,la Franca Masu que actua sovint a Catalunya.
Hola Henry,
si, és una llàstima que no coneguis aquest jove talent de casa teva!El seu primer disc s'anomena "set voltes rebel"
Ciao a tutti

Jordi ha dit...

Jo porto sempre al cotxe un Cd de la Franca Masu.

M'agradaria poder escoltar a en Claudi Sanna. A veure si em sabeu dir on puc trobar la seva música.

Salutacions.

Lliri blanc ha dit...

Ha sortit fa poc el seu ultim disc "terrer meu". L'ha presentat a Catalunya on ja es en venda. Aqui a l'Alguer encara no es troba.
Molts records.

mar ha dit...

ostres, m'ha encantat trobar-me en Cesk per aquí...llàstima de no haver coincidit amb ell. Vaig estar a l'Alguer tres setmanes abans, recollint un premi de poesia a l'Obra Cultural.
Em va encissar, Sardenya i m'ha agradat molt trobar aquest bloc de poemes des de l'Alguer.
Bé, amb el teu permís, seguiré venint per aquí.

En Cesk és un gran cantautor i un magnífic poeta.

Lliri blanc ha dit...

Hola Mar,
benvinguda al meu blog!
Saps qu havia d'anar també jo a recollir un premi a l'Obra Cultural? Al premi de poesia i prosa rafael Sari..però llàstima no vaig poder anar-hi.
A la propera vegada!
P.S. El Cesk m'ha agradat molt!!!

mar ha dit...

Ara he anat a la pàgina de l'Obra Cultural a buscar el teu nom... quan el vaig llegir aquí, sabia que l'havia llegit en un altre lloc però no sabia on. Jo vaig anar a recollir el premi quatre quatre setmanes més tard i vaig aprofitar per conèixer l'illa. Vaig gaudir també d'una grata rebuda per part de la gent de l'Obra Cultural.
Ens va encantar!

Bé, conec en Cesk i és genial, una gran persona... en fi, que com que veig que ja el coneixes, ja no cal que et digui res més d'ell (un somriure)

De debò que m'alegro d'haver trobat aquest bloc i amb el teu permís m'hi seguiré passejant.

en fi... salutacions

ps- el meu poema el trobaràs aquí:
http://www.obracultural.cat/Rafaelsari/imatges/textos/2007.htm#oblidam

mar ha dit...

he degut escriure més del compte i veig que l'adreça ha quedat retallada

ps- el meu poema el trobaràs aquí:
http://www.obracultural.cat/Rafaelsari/imatges/textos/2007.htm#oblidam

i els meus "brisalls" els trobaràs aquí, on també seràs ben rebuda:
http://www.gumets.net/brisalls/

mar ha dit...

a la tercera va la vençuda... que burra sóc!
he copiat dos cops l'adreça malament (això hem passa per voler anar massa ràpid... en fi)

http://www.obracultural.cat/Rafaelsari/imatges/textos/2007.htm#oblidam

ara sí!

mar ha dit...

ostres!
em sap greu omplir-te això de comentaris però no hi ha manera de deixar-te un enllaç al poema (és massa llarg)

et deixo el títol i ja el buscaràs:
SECCIO B - POESIA - CATALÀ ESTANDARD
II classificat - "OBLIDA'M" .

Lliri blanc ha dit...

Gràcies Montsé pels comentaris..........
"Tinc un oblida'm clavat a l'exili dels mots.........."
enhorabona PRECIOS!!!